Команда

Наші Лектори

Дізнайтеся більше про експертів Школи Психодіагностики

Олександр Виноградов

Кандидат психологічних наук

Каріне Малишева

Кандидат психологічних наук

Єлизавета Лонська

Кандидат психологічних наук

Валерія Михайлова

Дипломований психолог

Сергій Мудрук

Психометрист-практик

Владислав Ромашов

Дипломований психолог

Ірина Грабська

Кандидат психологічних наук

Дмитро Філіпов

Дипломований психолог

Алла Коняєва

Кандидат психологічних наук

Марина Завгородня

Кандидат психологічних наук

Наталія Гладкова

Дипломований психолог

Марія Устінова

Дипломований психолог

Тетяна Назаренко

Дипломований психолог

не відкладайте

Почніть навчатися в експертів вже зараз

Отримуйте найкращі знання від експертів своєї галузі. Розпочніть навчання психодіагностиці і краще розумійте людей навколо себе. Психодіагностика – ключ до розуміння оточуючих і себе.

Олександр Виноградов

Науковий керівник Школи Психодіагностики. 

  • кандидат психологічних наук;
  • доцент кафедри соціальної психології КНУ імені Тараса Шевченка;
  • дійсний член Української Психологічної Асоціації.

Спеціалізується в теорії психологічного вимірювання (класична і сучасна психометрика), застосуванні теорії особистих конструктів в бізнесі, статистичному аналізі даних і дослідженні особистості на основі тестів та експертної оцінки. У проекті відповідає за питання розробки методології психологічної діагностики

Каріне Малишева

  • кандидат; психологічних наук
  • доцент кафедри експериментальної і прикладної психології Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Веде університетські курси «Нейропсихологія», «Нейропсихологія особистості», «Нейропсихотерапія», «Нейрокультурологія». Проходила стажування в зарубіжних університетах, в тому числі на базі неврологічної клініки університету Айова-Сіті (США). Займається дослідженнями мозку більше 15 років. Автор 31 публікації наукового та методичного характеру, присвячених психодіагностики, клінічної психології, психотерапії, нейропсихології, біологічним основам поведінки

Єлизавета Лонська

  • кандидат психологічних наук;
  • дійсний член Української Психологічної Асоціації.

Спеціалізується на адаптації тестових матеріалів, психодіагностиці в консультуванні і психотерапії. Індивідуальний і парний психотерапевт (EMDR & EFT). Сертифікований експерт по роботі з MMPI-2 (2015), EIQ, HCS, BFQ-2. 

Валерія Михайлова

Дипломований психолог (КНУ імені Тараса Шевченка).

  • бізнес-тренер і консультант з великим досвідом,
  • директор Центру діагностики та навчання «Вища ліга».

Компанія «Вища ліга» створена в 2003 р на основі громадської організації «Софія-Оранта», що займалася сприянням розвитку навчальних проектів і психологічного консультування в Україні.

Фахівці «Вищої Ліги» працюють в області організаційно-кадрового консалтингу великих компаній, громадських і політичних об’єднань, які володіють передовими технологіями менеджменту.

Принцип роботи – системні кадрові рішення в режимі проектної діяльності (оцінка потенціалу, навчання, супровід).

Сергій Мудрук

Президент фахового об’єднання спеціалістів з освітніх і кваліфікаційних вимірювань UEnet (МГО Універсальна екзаменаційна мережа).

Має двадцятилітній практичний досвід національних і міжнародних тестувань професійних компетенцій.

Спеціалізується на сучасній (IRT) та класичній теорії тестів, експертизі якості тестових завдань, надійності і валідності тестувань.

Владислав Ромашов

Спеціалізується на вивченні методів розпізнавання брехні та вираженні емоцій.

Є членом дослідницької команди у Happiness Meanders Project (Інститут Психології ПАН), працює у сфері HR та є засновником проекту Profiler Plus.

Має дві психологічні освіти: “Психологія” (ІПО КНУ імені Тараса Шевченка, 2016, Київ) та “Психологія в менеджменті” (Kozminski University, 2018, Варшава).

Ірина Грабська

Управляючий партнер компанії HRabska & Partners

  • Кандидат психол. наук, доцент
  • Автор 4 книг и 76 статей в спеціалізованих виданнях,
  • Розробник методик в сфері HR
  • Досвід роботи в міжнародних консалтингових компаніях
  • Досвід більше 20 років консалтинга в різних секторах економіки.
  • Має сертифікати Assessor, Lead Assessor, Job Grading
  • Експертиза в галузі впровадження змін, розробки і впровадження HR-систем

Проекти з оцінки компетенцій в Еva, Silpo, Метінвест Холдинг, ДТЕК, ABInBev, Microsoft, Адміністрація Президента України та ін.

Дмитро Філіпов

Досвід
  • Спеціаліст по комплектації проектних команд.
  • Керівник HR служби.
  • Організаційний розвиток корпорацій розміром до 1000 чоловік.
  • Створення, сертифікація і експлуатація систем управління (якістю) корпорації.
  • Досвід роботи в крупних корпораціях більше 20 років.
Освіта
  • Системний аналіз і управління. Спеціаліст (Національний Технічний Університет “КПІ”).
  • Соціальна психологія. Магістр (Київський Державний Університет).
  • TTI SI Certified Professional: Behaviors, Motivators, Emotional Quotient Analyst.

Алла Коняєва

Інтелектуальний багаж:
  • досвід викладання на програмах MBA в декількох бізнес-школах Києва (МІМ, МІБ, КБШ)
  • викладання в магістратурі факультету психології КНУ ім. Шевченко.
  • 12-річний досвід науково-дослідницької діяльності в Інституті психології АПН України
  • організація для топ-менеджерів проекту «Интерим-менеджмент»
Досвід роботи:
  • 25 років керування власною компанією, розробка та реалізація бізнес-стратегій, формування корпоративної культури, коучингу і навчання, практична робота в менеджмент-рекрутменті і Executive Search, інтерім-менеджменті
  • 30 років проведення тренінгів, семінарів, творчих майстерень, майстер-класів, ділових ігор, індивідуальної і групової психотерапії; виступів на наукових і практичних конференціях, симпозіумах, круглих столах.
  • Просвітницька робота через ЗМІ, глибокі теоретичні знання і практичні навички в області психології управління, соціальної психології, психодіагностики та психотерапії автор.
  • Понад 250 публікацій у фахових та ділових виданнях.

Освіта – МГУ, спеціальність – психолог, кандидат психологічних наук

Марина Завгородня

  • кандидат психологічних наук;
  • член Європейської асоціації психосинтезу EPA;
  • автор та ведуча корекційних та розвивальних ігор для дітей та підлітків;
  • автор книги “Дитяча психокорекція в іграх”.

Освіта – КНУ імені Тараса Шевченка, спеціальність – психологія

Наталія Гладкова

  • медична психологиня з досвідом роботи понад 20 років;
  • тренерка авторських терапевтичних та навчальних програм з психосинтезу, інтермодальної терапії, тілесно-орієнтованої терапії, проективних карт;
  • автор книги «Дитяча психокорекція в іграх»;
  • Тренерка Української асоціації психосинтезу та психотерапії.

Марія Устінова

  • психодіагностка, дитяча психологиня;
  • членкиня дивізіону дитячої та підліткової психології від НПА, членкиня Всеукраїнської Психодіагностичної Асоціації
  • учасниця української адаптації методик WISC-IV, PEP-3;
  • тренерка семінарів з методик Leiter-3, WISC-IV, PEP-3, Основи діагностики розладів аутистичного спектру;
Oсвіта – КНУ імені Тараса Шевченка, спеціальність психологія, спеціалізація – клінічна психологія.

Тетяна Назаренко

  • Голова ГО Українська асоціація фахівців з подолання наслідків

Інструменти і способи оцінювання особистості

(20 занять, 40 академічних годин)

П’ятифакторна модель особистості: вступна частина (2 лекції)
  • Два підходу до опису особистості: типи і риси.
  • Теорії особистісних рис: Г. Олпорт, Г. Айзенк (EPI), Р. Кеттел (16PF).
  • Узагальненість і стабільність рис, розрізнення рис і станів, пошук базових диспозицій, квантифікація поведінки, агрегування по ситуаціям та системам реагування.
  • Психолексичний підхід.
  • П’ятифакторна теорія особистості і роль факторного аналізу у побудові особистісних тестів.
  • Корисність Великої П’ятірки: питання стабільності і валідності.
  • Особистість і поведінка в ситуації.
  • Соціально-когнітивні напрямки діагностики особистості.

Практикум: знайомство з 16PF і BFI, підрахунок сирих балів, створення таблиці переведення сирих балів у стандартизовані, побудова та інтерпретація індивідуального профілю з урахуванням стандартної помилки вимірювання

Велика п’ятіркаієрархічна модель особистості, що представляє п’ять основних рис, що складають особистість людини (5 лекцій).
  • НЕЙРОТИЗМ як процесинг негативних стимулів: психологічна сутність, межі поняття, аспекти, фасети, парадокси діагностики.
  • ЕКСТРАВЕРСІЯ як процесинг позитивних стимулів: психологічна сутність, межі поняття, аспекти, фасета, парадокси діагностики.
  • ВІДКРИТІСТЬ / ІНТЕЛЕКТ як регуляція рівня неспання і загальна чутливість до стимулів: психологічна сутність, межі поняття, аспекти, фасети, парадокси діагностики.
  • ДОБРОЗИЧЛИВІСТЬ як процесинг соціальних стимулів: психологічна сутність, межі поняття, аспекти, фасети, парадокси діагностики.
  • ДОБРОСОВІСНІСТЬ як процесинг часу: психологічна сутність, межі поняття, аспекти, фасети, парадокси діагностики.
Мінесотський багатоаспектний особистісний опитувальник (MMPI) (7 лекцій)
  • Історія створення
  • Версії опитувальника, принцип
  • Покладений в основу розробки,
  • Діагностичні можливості та обмеження
  • Загальна структура
  • Характеристика шкал достовірності
  • Основні клінічні шкали
  • Додаткові шкали
  • Цілісна характеристика профілю
  • Практичне застосування методики в різних галузях.
Фрайбурзький особистісний опитувальник FPI (1 лекція).
Психологічний аналіз індивідуальних цінностей особистості і соціальних груп: теорія Шалома Шварца (3 лекції).
  • Застосування Portrait Value Qestionnaire у бізнесі: відбір персоналу, коучинг, маркетингові дослідження
Бесіда і спостереження як метод психологічної діагностики особистості (2 лекції).

Теорія тестів і психометричні характеристики

(10 занять, 20 академічних годин)

Психологічні вимірювання і теорія тестів (2 лекції)
  • Визначення вимірювання у психології. Репрезентативна і сумісна теорії вимірювання
  • Психологічний конструкт, його дефініція, розмірність і номологічна сітка
  • Психологічні тести: визначення, типи, підходи до створення, проблеми
  • Класична і сучасна теорії тестів.
  • Популяція і вибірка, латентні і спостережувані змінні
Сучасні інформаційні технології і засоби тестування (2 лекції)
  • Створення тестів за допомогою Microsoft Office Word
  • Створення тестів на основі системи Moodle
  • Збирання даних за допомогою Google Forms
  • Тести у форматі HTML і розміщення на власному веб-сайті психодіагноста
  • Проблема прокторінгу при тестуванні
Основи роботи з середовищем R і RStudio (2 лекції)
  • Таблиці даних і їх створення
  • Виконання перетворень відповідей для обчислення тестових балів (скорінг)
  • Побудова таблиць і графіків розподілу категоріальних і неперервних змінних
  • Характеристики розподілу: описові статистики. Аналіз завдань
  • Нормальний розподіл, сирий бал, стандартизація тестових балів, норми
Дослідження зв’язку змінних (2 лекції)
  • Неперервні змінні, діаграми розсіювання,
  • Викиди, підгрупи, лінійний зв’язок і кореляція
  • Категоріальні змінні, таблиці сполучення
  • Міри зв’язку в таблицях сполучення
  • Статистична значущість і величина ефекту
Надійність психологічного вимірювання (1 лекція)
  • Надійність і класична модель істинного балу
  • Індекс надійності і коефіцієнт надійності
  • Процедури оцінки надійності: узгодженість, стабільність, еквівалентність. Альфа Кронбаха і Омега МакДональда
  • Стандартна похибка вимірювання і її використання при інтерпретації індивідуальних балів
Валідність психологічного тесту (1 лекція)
  • Валідність за змістом і її оцінка
  • Зовнішній критерій, задача його прогнозування і критеріальна валідність. Регресійний аналіз для прогнозу неперервного і категоріального критерію
  • Конструктна валідність. Факторний аналіз

Психодіагностика в індивідуальному консультуванні та психотерапії

(20 занять, 40 академічних годин).

Ознайомча лекція. Що таке психодіагностика? (1 лекція)
  • Індивідуальні відмінності: психологічна діагностика, психологічне оцінювання (асесмент), психологічне тестування.
  • Взаємозв’язок між теорією психологічного явища, психодіагностичною теорією і теорією вимірювання (психометрика).
  • Джерела даних про людей: спостереження, самоспостереження, аналіз продуктів діяльності. Куб даних і його зрізи. Типи психодіагностичних методів.
  • Цілісний опис (модель індивіда), пояснення і передбачення поведінки, створення моделі управління поведінкою (втручання) як основні цілі психодіагностики.
Організація психодіагностичного процесу в індивідуальному консультуванні і психотерапії (4 лекції)
  • Збір анамнезу як спосіб стабілізувати клієнта.
  • Постановка діагнозу. Маркери переходу від збору анамнезу до терапії.
  • Клінічне інтерв’ю.  Мета і основні завдання застосування клінічного інтерв’ю. Особливості використання.
  • Психологічні опитувальники. Основні види шкал і опитувальників, які використовуються в консультуванні і психотерапії. Шкали зворотного зв’язку клієнтів, оцінка рівня травматизації.
Проективні методи дослідження особистості (11 лекцій)

Загальний огляд, діагностичний принцип, класифікація, використання в клінічній практиці, методика чорнильних плям Роршаха як приклад проективної методики, дискусійні питання.

  • Методика Сонді: історія створення та теоретичне обґрунтування, порівняння з іншими методиками, які використовують портрети в якості стимульного матеріалу, нюанси збору даних та інтерпретації.
  • Тест Люшера: історія створення та теоретичне обґрунтування, порівняння з іншими методиками, де використовуються кольори, нюанси збору даних та інтерпретації.
  • Проективні малюнкові тести. Основні принципи використання та інтерпретації.
  • Тематичний апперцептивний Тест (ТАТ): історія створення та теоретичне обґрунтування, порівняння з іншими методиками, які використовують сюжетні картини в якості стимульного матеріалу, нюанси збору даних  та інтерпретації.
  • Тест руки (Hand test): історія створення, опис методики, процедура проведення, обробка та інтерпретація результатів.
Метод репертуарних решіток в індивідуальному і груповому консультуванні (2 лекції)

Теорія особистих конструктів Дж. Келлі та її базові принципи. Конструкти і елементи. Репертуар ролей та його створення. Методи виклику конструктів. Сходи конструктів. Використання програмного забезпечення WebGrid Plus в індивідуальному консультуванні та аналізу репертуарних решіток.

Метод Q-сортування в діагностиці особистості і характеру

Перспективи суб’єктивної оцінки особистості іншої людини і Q-методологія. Поліпшення якості експертних оцінок. Каліфорнійське Q-сортування як приклад підходу. Розробка власного Q-набору. Проведення аналізу зібраних даних в RStudio, порівняння думок декількох експертів.